Go Live!

  • Conform studiilor realizate de Initiative (Media Fact Book), Zenith (Advertising Expenditure Forecast) si BRAT, Outdoorul a continuat tendința de creștere începută în 2017, deci 2018 a menținut creșterea de 5% până la 31 milioane de euro. In 2019, piața OOH este așteptată să fie afectata de normele de implementare pentru noul Regulament de publicitate.
  • “Venind ca o surpriză totală, anul 2019 a început in forta, cu o adevărată concurență între branduri, cu numeroase campanii OOH și, în consecință, cu un grad ridicat de ocupare în primul trimestru. In perioada care urmeaza, asteptam situatii sold-out, o crestere a utilizarii proiectelor speciale, ca o alternativă la lipsa disponibilității locațiilor standard.”(Initiative Media).
  • “În 2021, publicitatea în mediul digital va reprezenta 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, înregistrând o creștere semnificativă față de procentul de 47% estimat în 2019”, arată studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast.
  • OOH-ul se dezvoltă din în ce mai mult, datorita rețelelor de oudoor digital, înregistrând o rată anuală de creștere de 4%
  • Regulamentul de publicitate intiat anii trecuti, cu siguranta ca va influenta in perioada urmatoare evolutia pietei de outdoor, insa OOH-ul va ramane un canal accesat de catre brandurile mari. Fie ca e vorba de retaileri, banci, telefonie sau FMCG -uri, consumul de bugete in acest canal va ramane constant. Chiar daca numarul de suporturi va fi redus in baza regulamentului de publicitate, bugetele vor fi in continuare la nivelul celor actuale deoarece costurile de inchiriere vor creste in conformitate cu rezultatele studiului de audienta facut de BRAT (SAO).
  • Pornind de la aceste premise, piata are nevoie de un tool care sa ajute la a manageria mai usor inventarul de panouri (cazul detinatorilor de suporturi) sau a accesa rapid disponibilul de panouri (cazul buyer-ilor).  In acest moment exista cativa playeri in piata care utilizeaza softuri de management al inventarului, precum si cateva agentii de media care au soft propriu de management al campaniilor, insa nimeni nu a reusit sa-i “aduca la aceeasi masa”. Incercarile celor de la BRAT au condus la monitorizarea investitiilor sau la auditarea unor suporturi, insa nimeni nu a reusit sa aduca un suport pentru buying, planificare si managementul campaniilor suport care sa fie link-uit cu softurile detinatorilor de panouri.
  • De aceea suntem foarte incantati sa anuntam lansarea platformei AdSelect.ro, cea mai completa platforma de management pentru publicitatea stradala.